جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
ز/ب

حوزه / امام جمعه ابوزیدآباد با بیان اینکه مسجد در اسلام قلب تپنده حیات این دین حنیف و جایگاه پیوند آسمان و زمین است گفت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات در مسجد رشد و تکامل می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های این هفته نماز جمعه ابوزید آباد در مصلای این شهر ضمن اشاره به جنایات هر روزه صهیونیست‌ها گفت: جنایت خونبار رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار آوارگان مدرسه تابعین بار دیگر اوج رذالت و وحشی‌گری این جانیان را آشکار کرد.

وی با بیان اینکه این رژیم شیطانی تحت حمایت‌های مستقیم دولت‌های استکباری به ویژه آمریکای جهانخوار دیوانه وار دست به کشتار مردم بی‌گناه و مظلوم می‌زند و به هیچ قانونی پایبند نبوده و نیست گفت: پایان این خونریزی‌ها فقط و فقط با نابودی این رژیم سفاک صهیونیستی خواهد بود که انشالله به زودی رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام قاسمی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: نصرت و امداد الهی به حول و قوه حضرت باری تعالی انشالله قرین مردم مظلوم فلسطین است وعده قطعی الهی به نابودی ظالمان حتمی و قطعی است.

امام جمعه ابوزیدآباد ضمن گرامی داشت بیست و ششم مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: اولین گروه آزادگان سرافراز کشورمان پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق قدم به خاک پاک ایران اسلامی نهادند.

حجت الاسلام قاسمی آزادگان سرافراز را صبورترین و راضی‌ترین کسان به قضای الهی دانست و افزود: امام رضوان الله تعالی فرمودند اگر روزی اسرا برگشتند و من نبودم سلام مرا به آنها برسانید و بگویید که خمینی در فکرتان بود .

امام جمعه ابوزیدآباد تصریح کرد: بدون شک بیست و ششم مرداد ماه به عنوان یکی از روزهای ماندگار هیچ موقع از ذهن و دل ملت ما فراموش نخواهد شد.

حجت الاسلام قاسمی ضمن اشاره به سی‌ام مرداد ماه سالروز بزرگداشت علامه مجلسی گفت: مرحوم علامه محمد باقر مجلسی از بزرگ‌ترین عالمان شیعه است که خدمات گوناگون و فراوانی به جهان اسلام و مذهب تشیع کرده است از جمله تالیف کتاب‌های بسیار که در بین آنها بحارالانوار است که به حق دائره المعارف بزرگ شیعه است که بیش از دیگر آثار او موجب شهرت او شده است.

وی همچین ضمن گرامیداشت سی و یکم مرداد ماه روز جهانی مسجد گفت: هر دینی و آیینی نمادها و نشانه‌هایی دارد اسلام که آخرین دین آسمانیست از میان نمادها و شعائر ظاهری و مکانی به جایگاه مسجد و احکام آن بسیار اهمیت داده است.

امام جمعه ابوزیدآباد با بیان اینکه مسجد در اسلام قلب تپنده حیات این دین حنیف و جایگاه پیوند آسمان و زمین است گفت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات در مسجد رشد و تکامل می‌یابد.

حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد: در سال ۴۸ در چنین روزی مسجد الاقصی که قبله اول مسلمین جهان است وسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شدلذا بر همین جهت سی و یکم مرداد ماه روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

امام جمعه ابوزیدآباد ضمن گرامیداشت روز پزشک گفت: همزمان با زادروز بوعلی سینا به پاس خدمات او به علوم پزشکی و تالیفات و فعالیت ایشان در این رشته و بزرگداشت پزشکان روز پزشک نامگذاری شده است.

حجت الاسلام قاسمی به فهرست پیشنهادی وزرای دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: حال نوبت مجلس شورای اسلامی است تا تکلیف دولت را در سریع‌ترین زمان ممکن مشخص کند.

امام جمعه ابوزیدآبادبا بیان اینکه گمانه زنی‌های موجود حکایت از آن دارد که اکثر اعضای پیشنهادی مورد اعتماد نمایندگان ملت قرار خواهند گرفت و به لطف الهی هفته آینده دولت چهاردهم رسماً مستقر خواهد شد گفت: از ترکیب اسامی پیشنهادی به نظر می‌رسد که دکتر پزشکیان تلاش کرده به توصیف دولت وفاق نزدیک شود اگرچه درباره ترکیب‌های سنی افراد پیشنهادی و نیز توانمندی برخی اعضا اما و اگرهایی و نقدهایی وجود دارد.

وی حرکت و توجه رئیس جمهور به جریان‌های سیاسی در کابینه اش را قابل تحسین دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی در چارچوب نقشه راه اعلامی مقام معظم رهبری با افراد معرفی شده تطبیق داده و به برداشت منصفانه و واقع بینانه و البته صریح و روشن خود عمل کنند.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha